dinsdag 2 juni 2015

Sterktes



Sterktes

-          Laagdrempelig
-          Vlot te delen en te verspreiden
-          Activeren student om zelf engagement/verantwoordelijkheid te nemen t.a.v. leren
o   Leren start reeds voor de les: doornemen digitaal leermateriaal voor de samenkomst, m.a.w. ze komen reeds met geactiveerde voorkennis
o   Studenten komen voorbereid en stellen eigen leervragen.
-          Differentiatiemogelijkheden. Student leert op eigen ritme en tempo: niet iedereen leert aan dezelfde snelheid en op dezelfde manier (leerstrategieën).
-          Student leert in eigen (comfortabele) leeromgeving
-          Student kan het leren zelf plannen
-          Studenten kunnen leermaterialen, oefeningen opslaan, herbekijken, opnieuw doen zo vaak als ze willen, pauze nemen wanneer zij het willen
-          Studenten kunnen volgens eigen nood iets extra opzoeken.
-          Kans tot dieper leren.
-          Docent moet heel kwaliteitsvol en doelgericht voorbereiden.
-          Ruime didactische kansen.
-          Motivatie student.
-          De leerstof kan – als het een goed filmpje is – op een heel aantrekkelijke manier worden voorgesteld (filmpjes van Joost Van Oort en Sieger Kooij zijn blijkbaar zeer populair – meer dan (5 en 2) miljoenen keer bekeken.
-          Energie docent gaat naar studenten die de kennis moeten toepassen, concrete praktijkervaringen, iets onderzoeken
-          Studenten kunnen samenwerken, elkaar helpen, feedback geven en in interactie gaan.
-          Docent in een rol als coach.
-          Meer tijd om individueel met studenten bezig te zijn. De docent kan individuele ondersteuning en aandacht geven.
-          Training digitale vaardigheden.
-          Model voor digitale mogelijkheden.
-          Kan aan lage kost ontwikkeld worden.
Student-gecentreerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten