Sterktes
- Laagdrempelig
- Vlot te delen en te verspreiden
- Activeren student om zelf engagement/verantwoordelijkheid te nemen t.a.v. leren
o Leren start reeds voor de les: doornemen digitaal leermateriaal voor de samenkomst, m.a.w. ze komen reeds met geactiveerde voorkennis
o Studenten komen voorbereid en stellen eigen leervragen.
- Differentiatiemogelijkheden. Student leert op eigen ritme en tempo: niet iedereen leert aan dezelfde snelheid en op dezelfde manier (leerstrategieën).
- Student leert in eigen (comfortabele) leeromgeving
- Student kan het leren zelf plannen
- Studenten kunnen leermaterialen, oefeningen opslaan, herbekijken, opnieuw doen zo vaak als ze willen, pauze nemen wanneer zij het willen
- Studenten kunnen volgens eigen nood iets extra opzoeken.
- Kans tot dieper leren.
- Docent moet heel kwaliteitsvol en doelgericht voorbereiden.
- Ruime didactische kansen.
- Motivatie student.
- De leerstof kan – als het een goed filmpje is – op een heel aantrekkelijke manier worden voorgesteld (filmpjes van Joost Van Oort en Sieger Kooij zijn blijkbaar zeer populair – meer dan (5 en 2) miljoenen keer bekeken.
- Energie docent gaat naar studenten die de kennis moeten toepassen, concrete praktijkervaringen, iets onderzoeken
- Studenten kunnen samenwerken, elkaar helpen, feedback geven en in interactie gaan.
- Docent in een rol als coach.
- Meer tijd om individueel met studenten bezig te zijn. De docent kan individuele ondersteuning en aandacht geven.
- Training digitale vaardigheden.
- Model voor digitale mogelijkheden.
- Kan aan lage kost ontwikkeld worden.
- Student-gecentreerd
Geen opmerkingen:
Een reactie posten