dinsdag 2 juni 2015

Zwaktes

Zwaktes

-          Tijdrovend/werklast voor de docent: voorbereiden, ontwikkelen. Docent moet voldoende gemotiveerd zijn om (goeie) filmpje te maken > vraagt extra tijd.
-          Tijdens ontwikkelen niet te overzien waaraan je begint
-          Moet evolueren, aangepast, bijgestuurd worden
-          Wat met studenten die de verantwoordelijkheid niet opnemen => knelpunten bij samenwerken?
-          Student kan vragen bij de leerstof niet onmiddellijk stellen.
-          Heb je wel een goed zicht op de inhoudelijke leerresultaten?
-          Voor grote groepen moet het ook beheersbaar blijven.
-          Niet alle studenten hebben de basisvaardigheden ICT even goed verworven
-          Niet alle studenten hebben dezelfde ICT-mogelijkheden of even vlot, vaak toegang tot ICT
-          Technische moeilijkheden of tekort aan vaardigheden. Docent moet voldoende technische kennis hebben om filmpje te maken.
-          Wat als de elektriciteit uitvalt?
-          Hoe stem je de evaluatie hierop goed af?
-          Onwennig t.a.v. de rolwisseling als docent/student
-          Lange termijn: welke wijzigingen aan de technische ontwikkelingen zullen het ontwikkelwerk beïnvloeden
-          Steunt enorm op een bepaalde graad van zelfsturing bij de student (= in vraag te stellen)
-          Risico dat studenten bepaalde stappen overslaan zonder de impact te kunnen inschatten op hun totale leren
-          Studenten die niet mee kunnen, zullen op de interactiemomenten niet even goed kunnen participeren
-          Meer variatiemogelijkheden dan in een gewone setting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten